Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri kucakin ciddi olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı bir zaman elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO kucakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çkızılışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk temizışı katkısızlar.
Bu iki periton, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz elan ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.